Assalamualaikum dan Salam 1 Malaysia,

Perhatian kepada GPM dan Guru NILAM.

Kutipan data NILAM tengah tahun (seperti tahun-tahun yang lepas) dihantar mulai 1 Jun samada melalui blog ini atau disket. Pada tahun ini sepatutnya data juga diisi secara online(i-NILAM) dan melibatkan GPM, Guru Data, Guru NILAM dan PK HEM. Manual cara pengisian ada di laman iQ-PSS (website Tarantula).

Terima kasih kepada yang telah sempurnakan pengisian iQ-PSS. Syabas juga kepada yang proaktif dan telah mula mengisi i-NILAM. Bagi yang belum, langkah pertama ialah GPM perlu mendaftarkan guru-guru yang disebut di atas dan seterusnya ikut lah manual. Guru NILAM perlu mengisi data bacaan murid 2009 dan disahkan oleh PK HEM sebelum boleh mengisi data tahun 2010.

Saya berharap agar cikgu-cikgu dapat menjalankan kedua-dua program ini walau mungkin merasa terbeban dengannya. PRONILAM yang kita jalankan selama ini 'mungkin' tidak akan digunakan lagi mulai tahun depan dan hanya i-NILAM yang akan digunakan.

Terima kasih juga kepada mereka yang telah menyempurnakan kutipan data SPPICTS bil. 1/2010. Kutipan bil. 2/2010 akan bermula tidak lama lagi.

"BERKHIDMAT UNTUK NEGARA"

03/06/10